Λιμάνι Θεσσαλονίκης: Αντέχει στην πίεση ο Ιβάν Σαββίδης και έχει μεγάλα κέρδη! Το ‘κάστρο’ άντεξε τις πολιτικές πιέσεις και θα ‘πέσει’ μόνο με κάποιο πολύ μεγάλο τίμημα, γράφουν οι ειδικοί του οικονομικού ρεπορτάζ για το Λιμάνι Θεσσαλονίκης (“κάστρο”) και τον Ιβάν Σαββίδη, που είναι ο μεγαλομέτοχος αυτού!
Το ρεπορτάζ, αναφέρει:
“Ο ΟΛΘ αποτελεί ίσως το μεγαλύτερο asset στην περιουσία του Ιβάν Σαββίδη και στην παρουσία του στην Ελλάδα. Σίγουρα αποτελεί και το καλύτερο ‘επιχειρηματικό διαβατήριο’ επιτυχίας αφού πήρε έναν ανύπαρκτο (χωρίς εισαγωγικά) οργανισμό και τον έχει μεταμορφώσει σε ένα ισχυρότατο λιμάνι της Μεσογείου που φιλοδοξεί να γίνει ένας μεγάλος κόμβος μεταξύ Ευρώπης-Μέσης Ανατολής- Ασίας.
Σύμφωνα με πληροφορίες από την Θεσσαλονίκη, τα αποτελέσματα του α’ εξαμήνου είναι υψηλότερα απ’ το αντίστοιχο διάστημα του 2024 και εάν συνεχιστούν και στο γ’ τρίμηνο θα οδηγήσουν σε νέα ιστορικά υψηλά.
Ο Ιβάν Σαββίδης , αισθάνεται ότι παρά την επιτυχία του Λιμανιου της Θεσσαλονίκης, είναι εχθρός της κυβέρνησης. Η κυβέρνηση έκανε οτιδήποτε μπορούσε να μεταφέρει το μήνυμα της εχθρότητας προς το πρόσωπο του. Πρώτα με την επιθετική μετοχική κίνηση που έκανε το ολλανδικό fund των Dreufys στον ΟΛΘ , μετά την προσπάθεια αρπαγής του Λιμανιού του Βόλου και την ακύρωση του διαγωνισμού και τέλος βάζοντας ως ‘Δούρειο Ίππο’ τον φιλικό της επιχειρηματία Μυστακίδη μέσα από τον ΠΑΟΚ.
Σε ότι αφορά τις μετοχικές εξελίξεις και την προσπάθεια ‘άλωσης του κάστρου’ , αφου το ξεπέρασε με αρκετά λεφτά , η μετοχή του ΟΛΘ μπήκε σε ανοδική τροχιά και βρίσκεται πάνω από τα 33 ευρώ , όταν η προσπάθεια επιθετικής εξαγοράς έγινε στα 27 ευρώ. Πλέον όποιος θέλει να εξαγοράσει το Λιμάνι της Θεσσαλονίκης , θα πρέπει να έρθει συναινετικά και για πάρει το 100% του Λιμανιού να πληρώσει πάνω από 400 εκατ. ευρω (335 εκατ. ευρώ είναι η τρέχουσα κεφαλαιοποίηση). Και προς το παρόν ο Ιβαν Σαββίδης έχει δειξει προς όλους ότι ΔΕΝ είναι διατεθειμένος να πουλήσει τον ΟΛΘ. Οπότε , το μόνο που μπορεί να κάνει η κυβέρνηση είναι να τον ανέχεται.
Το πλάνο για τον 6ο προβλήτα: Μία μεγάλη επένδυση 180 εκατ. ευρώ
Με την πρόσφατη δημοσίευση του Προεδρικού Διατάγματος 12/2025 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως δόθηκε το «πράσινο φως» για την κατασκευή του 6ου Προβλήτα.
Με την ολοκλήρωση του στρατηγικής σημασίας έργου της επέκτασης του 6ου Προβλήτα, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης θα έχει τη δυνατότητα εξυπηρέτησης πλοίων εμπορευματοκιβωτίων κύριων γραμμών, χωρητικότητας έως 24.000 TEU.
Το έργο αυτό θα αυξήσει σημαντικά τη χωρητικότητα και την εμπορική δραστηριότητα του λιμανιού, καθιστώντας τη Θεσσαλονίκη βασικό κόμβο της εφοδιαστικής αλυσίδας στα Βαλκάνια, τη Νοτιοανατολική και Κεντρική Ευρώπη.
Το συνολικό κόστος της επένδυσης θα διαμορφωθεί περί τα 180 εκατομμύρια ευρώ, ενώ ο χρόνος υλοποίησης προσδιορίζεται σε 36 μήνες.
Στα έργα του Προβλήτα 6 περιλαμβάνονται η βυθοκόρηση-εκβάθυνση του διαύλου προσέγγισης και της περιοχής ελιγμού των πλοίων, οι απαραίτητες υποδομές και ηλεκτρομηχανολογικές εγκαταστάσεις, ο εξοπλισμός για την εξυπηρέτηση της φορτοεκφόρτωσης πλοίων, καθώς και η επέκταση των υποδομών του σιδηροδρομικού σταθμού.
Κατά τη διάρκεια υλοποίησης του έργου επέκτασης του 6ου Προβλήτα όσο και κυρίως μετά την ολοκλήρωση του, σύμφωνα με ανεξάρτητο μελετητή (2021), προβλέπεται σημαντική αύξηση της οικονομικής δραστηριότητας του λιμένος, των εσόδων του Δημοσίου καθώς και αξιοσημείωτη αύξηση των άμεσων και έμμεσων θέσεων εργασίας.
Νίκος Σακελλαρίου
Πηγή: 1voice.gr
