ΣΥΜΦΩΝΙΑ-ΒΟΜΒΑ Ιβάν Σαββίδη – Ευάγγελου Μυτιληναίου! Πέφτουν εκατομμύρια!
Ο Ιβάν Σαββίδης από την ημέρα που ήρθε στην Ελλάδα, άρχισε τις επαφές του, τόσο με τους ανθρώπους του ΠΑΟΚ, όσο και με αυτούς των επιχειρήσεών του…
με στόχο την σωστότερη λειτουργία, κάτι που αποδεικνύεται πλέον περίτρανα από τις κινήσεις και τις αποφάσεις που έχει πάρει!
Όπως γράφει το powergame υπάρχει συμφωνία Ιβάν Σαββίδη – Ευάγγελου Μυτιληναίου!
Στόχος τα έργα στον προβλήτα 6 του λιμανιού Θεσσαλονίκης, όπου πέφτουν πολλα εκατομμύρια ευρώ.
Διαωάστε το ρεπορτάζ:
Μέχρι τις 10-15 Σεπτεμβρίου, το αργότερο, θα έχει υπογραφεί η ανάθεση του έργου επέκτασης του 6ου προβλήτα του Λιμένα της Θεσσαλονίκης, στον προσωρινό ανάδοχο, την κ/η ΜΕΤΚΑ- ΤΕΚΑΛ, η οποία ήδη εκτελεί σειρά προκαταρκτικών εργασιών, προκειμένου να ξεκινήσει να υλοποιείται αυτό το στρατηγικής σημασίας-έργο για τον ΟΛΘ.
Η χρηματοδότηση του έργου της επέκτασης δεν προβληματίζει τη διοίκηση της ΟΛΘ ΑΕ, καθώς η Εταιρεία είναι αδάνειστη και «έχει στη μπάντα», διαθέσιμα στις Τράπεζες, περί τα 120-125 εκατ. Όλες οι συστημικές τράπεζες μα και άλλα τραπεζικά ιδρύματα, προθυμοποιούνται να προσφέρουν δανειακά κεφάλαια, είτε κοινοπρακτικά, είτε κατά αυτοτελώς, καθώς μάλιστα η Εταιρεία έχει υψηλή κερδοφορία. Σημειώνεται ότι τα καθαρά κέρδη του 2024 , μετά από φόρους, ανήλθαν σε 28 εκατ. ευρώ, αυξημένα κατά +38%.
Σε εξέλιξη οι πρόδρομες εργασίες στον ΟΛΘ για τον 6ο προβλήτα
Στις πρόδρομες εργασίες, που αναμένεται να ολοκληρωθούν έως τον Νοέμβριο, περιλαμβάνονται: η ακριβής βυθομέτρηση, που γίνεται ήδη από ειδικό πλοίο και έχει εκτελεστεί σε ποσοστό 50%. Η βυθομέτρηση γίνεται ένθεν κακείθεν της επέκτασης και στον δίαυλο του προβλήτα. Γίνεται έρευνα στον βυθό για τυχόν υπάρχουσες βόμβες, από την εποχή του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, δίχως ακόμη να υπάρχουν ευρήματα (σ.σ. είχαν βρεθεί στο παρελθόν).
Δημιουργούνται χώροι υλικών επιχώσεων και εργοτάξια του κατασκευαστή, ένας στη βάση του 6ου προβλήτα, ένας στην άκρη του προβλήτα προς τη θάλασσα και ένας χώρος στην ανατολική πλευρά του προβλήτα, που δεν έχει συμπεριληφθεί στο έργο επέκτασης. Σημειώνεται ότι έχει γίνει συμφωνία με τους κατασκευαστές του Fly Over ( ABAΞ- ΜΕΤΚΑ) για προϊόντα εκσκαφής- κατεδαφίσεων, ώστε για το έργο της επέκτασης να δοθούν περί τις 250.000-280.000 κ.μ., υλικών.
Ο χρόνος ολοκλήρωσης αυτών των πρόδρομων εργασιών είναι 120 ημέρες, αλλά προβλέπεται ότι θα τελειώσουν νωρίτερα, καθώς ήδη έχει προχωρήσει η εγκατάσταση των εργοταξίων, η βυθομέτρηση αλλά και η έρευνα του βυθού.
Με την ολοκλήρωση των εργασιών αυτών, θα ξεκινήσει άμεσα η υλοποίηση του έργου της επέκτασης του 6ου προβλήτα, που θα κατασκευαστεί σε 36-37 μήνες.
Η ταυτότητα του έργου
Σύμφωνα με τα τεύχη του διαγωνισμού, το έργο του 6ου προβλήτα περιλαμβάνει τουλάχιστον τις παρακάτω εργασίες:
- Κατασκευή νέου, πρόσθετου κρηπιδότοιχου, ως ευθεία προέκταση του υπάρχοντος κρηπιδότοιχου 26, με ελάχιστο συνεχές μήκος 513 μέτρων, εκ των οποίων τα 400 μέτρα τουλάχιστον, θα παρέχουν ελάχιστο βάθος 16.50 μέτρα από τη μέση στάθμη της θάλασσας.
- Κατασκευή επιπρόσθετου χερσαίου χώρου, πλάτους τουλάχιστον 258 μέτρων, παράλληλα με τον νέο κρηπιδότοιχο.
- Κατασκευή όλων των συμπληρωματικών έργων υποδομής που απαιτούνται για την πλήρη λειτουργία του νέου κρηπιδότοιχου και του αντίστοιχου χερσαίου χώρου, συμπεριλαμβανομένων: της βυθοκόρησης του διαύλου ναυσιπλοΐας και του κύκλου ελιγμών των πλοίων με ελάχιστο βάθος – 16,50 μέτρα από τη μέση στάθμη της θάλασσας, των δαπέδων του χερσαίου χώρου, καθώς και των απαραίτητων δικτύων επικοινωνιών και υπηρεσιών.
Σημειώνεται, τέλος, ότι το έργο, που είχε περιληφθεί στις υποχρεωτικές επενδύσεις των 180 εκατ. ευρώ που οφείλει να υλοποιήσει ο ιδιώτης επενδυτής, είχε, σχεδόν πριν από δέκα χρόνια, προϋπολογισθεί στα 130 εκατ. ευρώ. Βεβαίως, οι αυξήσεις στα δομικά υλικά, όπως και στα άλλα κόστη παραγωγής, αύξησαν σημαντικά την απαιτούμενη δαπάνη.
https://www.sfina.gr/symfonia-bomba-iban-sabbidi-euaggelou-mutilinaiou-peftoun-ekatommuria/
