Πώς ο ΑΣ ΠΑΟΚ άδειασε την επιτροπή του και όχι μόνο! Όλες οι αποδείξεις για τις αλλαγές στα δύο μνημόνια

Τον περασμένο Ιούλιο η ΠΑΕ ΠΑΟΚ πρότεινε μνημόνιο στον ΑΣ ΠΑΟΚ που απάντησε ότι η διοίκησή του δεν έχει τις ειδικές γνώσεις να το αποδεχθεί και έτσι θα σύστηνε επιτροπή τεχνοκρατών για να αναλάβει το κρίσιμο έργο.

Η ΑΛΛΑΓΗ ΣΤΗΝ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Την 1η Σεπτεμβρίου ο ΑΣ ανακοίνωσε ότι… «Ορίστηκε σήμερα η τριμελής τεχνοκρατική επιτροπή, με αντικείμενο τη σύνταξη μνημονίου και την παροχή τεχνικών συμβουλών σε σχέση με το νέο γήπεδο της Τούμπας…»

Στις 24/9 και αφού η Επιτροπή είχε ήδη παραδώσει το μνημόνιό της, ο ΑΣ αλλάζει την ανακοίνωσή του και αναφέρει: «το δε Διοικητικό Συμβούλιο δεν έχει ακόμα συνεδριάσει ώστε να αξιολογήσει την εισήγηση της Επιτροπής». Σημείωσε επίσης… «διευκρινίζεται ότι το κείμενο που συνέταξε η Τεχνοκρατική Επιτροπή αποτελεί ένα προσχέδιο / εισήγηση προς το ΔΣ».

Τα πώς και τα γιατί η διοίκηση του ΑΣ που… δεν ήξερε, δεν ήθελε τελικά να αποδεχθεί την πρόταση των τεχνοκρατών που η ίδια όρισε, αποδείχθηκαν σήμερα.

ΟΙ ΑΛΛΑΓΕΣ ΤΩΝ ΜΝΗΜΟΝΙΩΝ

Το PAOK24 παρουσιάζει πόσο διαφορετικό είναι το μνημόνιο των ειδικών της επιτροπής από αυτό που σήμερα πρότεινε η διοίκηση του ΑΣ που το καλοκαίρι… δεν ήξερε.

1) Στις 22/9 η Επιτροπή όριζε ότι: «Ολοκλήρωση έως 29.03.2026 των αρχιτεκτονικών και λοιπών τεχνικών μελετών (για γήπεδο με
προδιαγραφές UEFA κατηγορίας 4)…»
Και όμως! Παρ’ ότι -με ευθύνη του ΑΣ- πέρασαν 40 μέρες από τότε, στο χθεσινό μνημόνιο ορίζεται η ίδια ημερομηνία παράδοσης των μελετών κι ενώ θα μεσολαβήσει και ΓΣ για να εγκριθεί το μνημόνιο, άρα και νέα αντικειμενική καθυστέρηση!

2) Η Επιτροπή των ειδικών όριζε ότι: «Εντός τριάντα ημερών από την παράδοση των ως άνω μελετών στον ΑΣ ΠΑΟΚ (συμπεριλαμβανομένης της μελέτης εφαρμογής και της ειδικής συγγραφής υποχρεώσεων) το SPV θα παραδώσει στον ΑΣ ΠΑΟΚ αναλυτικό προϋπολογισμό του Έργου (ΒΟQ) και ο ΑΣ ΠΑΟΚ θα πρέπει να τον επικυρώσει. Σε περίπτωση απόκλισης της εκτίμησης του ΑΣ ΠΑΟΚ και της εκτίμησης των SPV και ΠΑΕ ΠΑΟΚ / Αναδόχου κατά ποσοστό έως 20% θα ορίζεται ως προϋπολογισμός του Έργου ο μέσος όρος των
δύο εκτιμήσεων. Σε περίπτωση που η απόκλιση είναι ανώτερη του 20% θα λαμβάνει χώρα τεχνική πραγματογνωμοσύνη από πραγματογνώμονα που θα οριστεί από τον κατάλογο πραγματογνωμόνων του ΤΕΕ (κατά τη σχετική διαδικασία που το τελευταίο προβλέπει)».

– Η διοίκηση του ΑΣ αποφασίζει να διαφοροποιήσει τη διαδικασία και να φορτώσει την όποια πιθανή διαφορά εκτίμησης στην ΠΑΕ: « Στη συνέχεια ο ΑΣ ΠΑΟΚ θα αναθέσει τον έλεγχο αυτού του αναλυτικού προϋπολογισμού σε αναγνωρισμένο – πιστοποιημένο γραφείο το οποίο θα έχει τον ρόλο του ανεξάρτητου εκτιμητή και συμβούλου του ΑΣ ΠΑΟΚ που θα ελέγξει την κατασκευασιμότητα της προτεινόμενης μελέτης και θα επιβεβαιώσει το προυπολογιζόμενο κόστος, με έξοδα που θα αναλάβει η ΠΑΕ ΠΑΟΚ και το SPV. Την εντολή, ανάθεση και υλοποίηση της σύνταξης ελέγχου αναλυτικού προϋπολογισμού του Έργου υποχρεούται να ολοκληρώσει ο ΑΣ ΠΑΟΚ εντός τριών (3) ημερών από την παράδοση των ως άνω τεχνικών μελετών. Τα έξοδα σύνταξης του αναλυτικού προϋπολογισμού θα καλυφθούν αποκλειστικά από την ΠΑΕ ΠΑΟΚ και το SPV. Η ΠΑΕ ΠΑΟΚ και το SPV υποχρεούνται από την ημέρα που θα τους γνωστοποιηθεί το γραφείο του ανεξάρτητου εκτιμητή και συμβούλου του ΑΣ ΠΑΟΚ να του παρέχουν οποιοδήποτε έγγραφα και μελέτες ώστε να διευκολύνουν το έργο του. Σε περίπτωση που προκύψει διαφορά μεταξύ αναλυτικού προϋπολογισμού του Έργου και πραγματικών κατασκευαστικών εξόδων, αυτή η διαφορά θα καλυφθεί από την ΠΑΕ ΠΑΟΚ και το SPV έστω και αν δεν συμπεριλαμβάνεται στο προϋπολογιστικό κόστος».

3) Στην πρόταση της Επιτροπής των ειδικών δεν προσδιορίζεται το ποσό των 2,5 εκατομμυρίων ευρώ που τώρα ζητάει ο ΑΣ για το διάστημα των εργασιών. Εννοείται ότι πρώτη φορά τώρα παρουσιάζεται και η απαίτηση… «των στεγασμένων χώρων, εμβαδού τουλάχιστον 10.500 τ.μ., που μετά την ολοκλήρωση του Έργου». Το μνημόνιο των τεχνοκρατών ανέφερε: «Μετά την ολοκλήρωση του Έργου ο ΑΣ ΠΑΟΚ θα διατηρήσει το δικαίωμα χρήση 7.300 τετραγωνικών μέτρων του Γηπέδου». Κι εδώ αλλαγή!

ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΚΑΙ… ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ

4) Για τις εγγυήσεις πριν την κατασκευή η Επιτροπή όριζε: «Το SPV θα υποχρεούται πριν την έναρξη της κατασκευαστικής φάσης του όρου
4.4.2. να έχει διαθέσιμα κεφάλαια (ως εταιρικό κεφάλαιο ή δια τραπεζικού ή άλλου δανεισμού) ίσα με τουλάχιστον το 70% του ως
άνω συμφωνηθησόμενου προϋπολογισμού του Έργου. Έως το πέρας της δεύτερης κατασκευαστικής φάσης του Έργου (ως ανωτέρω υπό 4.4.3 αυτή περιγράφεται) το SPV θα πρέπει (αφού αυτονοήτως έχει δαπανήσει τα αντίστοιχα κεφάλαια για την ολοκλήρωση των προηγούμενων κατασκευαστικών φάσεων) να διαθέτει είτε δια (α) αύξησης του εταιρικού του κεφαλαίου, (β) δανεισμού, (γ) επιχορηγήσεων και το
υπολειπόμενο ποσοστό 30% (ήτοι κατά το πέρας της δεύτερης κατασκευαστικής φάσης που αφορά στη σκυροδέτηση του Έργου, το σύνολο του προϋπολογισμού του Έργου θα πρέπει κατά το τμήμα των ήδη υλοποιηθεισών κατασκευαστικών φάσεων να έχει ήδη δαπανηθεί για τον σκοπό αυτό και το υπόλοιπο τμήμα να είναι στην άμεση διάθεσή του SPV). Με τη σύναψη της Σύμβασης Κατασκευής το SPV θα καταθέσει τα ανωτέρω ποσά (ήτοι αρχικά το 70% του ως άνω συμφωνηθέντος προϋπολογισμού του Έργου και έως το πέρας της δεύτερης κατασκευαστικής φάσης το υπόλοιπο 30% σύμφωνα με τα
ανωτέρω) σε Δεσμευμένο Λογαριασμό Ειδικού Σκοπού/Μεσεγγυητικό Λογαριασμό (Escrow Account) από τον οποίο θα αποπληρώνεται η κατασκευαστική εταιρεία που θα έχει δια της Σύμβασης Κατασκευής
αναλάβει την κατασκευή του έργου(υπεργολάβος) ανάλογα με τα στάδια υλοποίησης του Έργου όπως αυτά θα περιγράφονται στην Σύμβαση Κατασκευής».

Ο ΑΣ τώρα το διαφοροποιεί και αυτό και απαιτεί: « ο SPV θα υποχρεούται πριν την υπογραφή της Κύριας Σύμβασης να έχει αποδεδειγμένα διαθέσιμα κεφάλαια (ως εταιρικό κεφάλαιο ή δια τραπεζικού ή άλλου δανεισμού) ίσα με το 100% του άνω συμφωνηθησόμενου προϋπολογισμού του Έργου. Πριν την υπογραφή της Κυρίας Σύμβασης το SPV υποχρεούται να καταθέσει το ανωτέρω ποσό, ήτοι το 100% του ως άνω συμφωνηθέντος προϋπολογισμού του Έργου σε Δεσμευμένο Λογαριασμό Ειδικού Σκοπού/Μεσεγγυητικό Λογαριασμό (Escrow Account) από τον οποίο θα αποπληρώνεται η κατασκευαστική εταιρεία που θα έχει δια της Σύμβασης Κατασκευής αναλάβει την κατασκευή του έργου(υπεργολάβος) ανάλογα με τα στάδια υλοποίησης του Έργου όπως αυτά θα περιγράφονται στην Σύμβαση Κατασκευής».

5) Για το θέμα των εγγυήσεων το μνημόνιο των ειδικών της Επιτροπής όριζε: «Για το θέμα των εγγυήσεων αναφέρεται ότι το «SPV θα πρέπει να προσκομίσει κατά την σύναψη της Κύριας Σύμβασης εγγυητική/ες επιστολή/ες καλής εκτέλεσης από ελληνική/ες τράπεζα/ες (Performance Bonds) για κάθε φάση (ορόσημο-milestone) κατασκευής του Έργου (κατά τα οριζόμενα παραπάνω υπό 4.4.1 έως 4.4.5), συνολικού ύψους ίσου με το 30% του προϋπολογισμού του Έργου και σε περίπτωση κατάπτωσής τους θα υποχρεούται στην άμεση αντικατάστασή τους. Με την πρόοδο των Εργασιών θα υπάρχει δυνατότητα αποδέσμευσης των εγγυητικών επιστολών».

Χθες, η διοίκηση του ΑΣ το άλλαξε σε απίστευτο βαθμό κι αυτό: «Το SPV θα υποχρεούται πριν την υπογραφή της Κύριας Σύμβασης να έχει αποδεδειγμένα διαθέσιμα κεφάλαια (ως εταιρικό κεφάλαιο ή δια τραπεζικού ή άλλου δανεισμού) ίσα με το 100% του άνω συμφωνηθησόμενου προϋπολογισμού του Έργου. Πριν την υπογραφή της Κυρίας Σύμβασης το SPV υποχρεούται να καταθέσει το ανωτέρω ποσό, ήτοι το 100% του ως άνω συμφωνηθέντος προϋπολογισμού του Έργου σε Δεσμευμένο Λογαριασμό Ειδικού Σκοπού/Μεσεγγυητικό Λογαριασμό (Escrow Account) από τον οποίο θα αποπληρώνεται η κατασκευαστική εταιρεία που θα έχει δια της Σύμβασης Κατασκευής αναλάβει την κατασκευή του έργου(υπεργολάβος) ανάλογα με τα στάδια υλοποίησης του Έργου όπως αυτά θα περιγράφονται στην Σύμβαση Κατασκευής».

6) Προσέξτε τι όριζαν οι τεχνοκράτες για το θέμα της χρηματοδότησης από το δημόσιο: «Σε περίπτωση που η τυχόν ληφθησόμενη κρατική επιχορήγηση για την υλοποίηση του Έργου (είτε αυτή λάβει χώρα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, είτε από οποιοδήποτε Υπουργείο ή άλλο κρατικό φορέα) ξεπεράσει το 30% του προϋπολογισμού του Έργου, η ανωτέρω συμφωνηθείσα έκταση των 7.300 τ.μ. (της οποία θα δύναται να κάνει χρήση και να εκμεταλλεύεται ο ΑΣ ΠΑΟΚ) θα προσαυξάνεται αναλογικά (ήτοι για κάθε εκατοστιαία μονάδα -1%- υπέρβασης της χρηματοδότησης του ως άνω ποσοστού 30 % του προϋπολογισμού, θα αυξάνεται κατά μια εκατοστιαία μονάδα -1%- η ως άνω έκταση των 7.300 τ.μ.)».

Αυτό το πήρε η διοίκηση και το άλλαξε σε: «Σε περίπτωση που ο ΑΣ ΠΑΟΚ λάβει κρατική επιχορήγηση για την υλοποίηση του Έργου (είτε αυτή λάβει χώρα από την Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, είτε από οποιοδήποτε Υπουργείο ή άλλο κρατικό φορέα), τότε αυτή την επιχορήγηση υποχρεούται να την εκχωρήσει στην ΠΑΕ ΠΑΟΚ ή στο SPV και τότε η μεταξύ τους συμφωνία θα αναπροσαρμοστεί με ανάλογη ποσοστιαία μείωση του χρόνου χρήσης του έργου από αυτούς (49 ετών) και θα αυξάνονται αναλογικά τα τ.μ. την χρήση και εκμετάλλευση των οποίων θα έχει ο ΑΣ ΠΑΟΚ».

ΡΗΤΡΕΣ ΚΑΙ ΔΥΟ ΓΕΝΙΚΕΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΕΙΣ

7) Εννοείται ότι τώρα εμφανίστηκε μόνο για την ΠΑΕ ποινική ρήτρα 10 εκατομμυρίων, αλλά τίποτα για τον ΑΣ, ενώ προστέθηκε και η παράγραφος 3.8 η οποία δεν υπήρχε στο αρχικό μνημόνιο, που αναφέρει… « Σε περίπτωση άρσης του ΠΔ με υπαιτιότητα ή αμέλεια της ΠΑΕ ΠΑΟΚ θα καταβάλλει στον ΑΣ ΠΑΟΚ το ποσό των 50.000.000,00€, ως συμφωνημένη ποινική ρήτρα και αναπόδεικτη αποζημίωση, μη αποκλειομένης της καταβολής κάθε θετικής ή αποθετικής ζημίας υποστεί το ΑΣ ΠΑΟΚ». Όλα αυτά για τα επιπλέον 17 στρέμματα από το ταμείο εθνικής άμυνας που η ίδια η ΠΑΕ εξασφάλισε!

Αυτές είναι μερικές από τις πολλές και πολύ σοβαρές αλλαγές που η διοίκηση του ΑΣ (η οποία το καλοκαίρι δεν ήξερε) αλλά τώρα πέρασε στο μνημόνιο των τεχνοκρατών το οποίο πρότεινε στην ΠΑΕ υποστηρίζοντας ότι είναι εγκεκριμένο ομόφωνα από όλα τα μέλη!

Επιπροσθέτως στην παράγραφο 2,6 πρόσθεσαν ότι… «θα συγκληθεί ΓΣ των μελών του ΑΣ ΠΑΟΚ για την λήψη απόφαση που θα αφορά στην έγκριση των όρων του ΜΟU ΚΑΙ ΟΜΟΙΩΣ των όρων της κυρίας σύμβασης και εν συνεχεία βεβαίωση των ανωτέρω από το κατ΄ άρθρο 825 ΚπολΔ Δικαστήριο».

Άρα… δύο Γενικές Συνελεύσεις!

https://www.paok24.com/podosfairo/584867/pos-o-as-paok-adeiase-tin-epitropi-toy-kai-ochi-mono/

 

Πώς ο ΑΣ ΠΑΟΚ άδειασε την επιτροπή του και όχι μόνο! Όλες οι αποδείξεις για τις αλλαγές στα δύο μνημόνια Reviewed by GEORGE GEOPONOS on Νοεμβρίου 04, 2025 Rating: 5
All Rights Reserved by GEOPONOS BET PAOK © 2013 - 2017
Powered By Blogger, Designed by Sweetheme

Φόρμα επικοινωνίας

Όνομα

Ηλεκτρονικό ταχυδρομείο *

Μήνυμα *

Εικόνες θέματος από merrymoonmary. Από το Blogger.